مکتب نوازندگی فلوت فرانسه

دیگران را به این خانه مهمان کنید

613 بازدید میانگین زمان مطالعه < 1 دقیقه

سبک نوازندگی فلوت در دوران معاصر که معیارها و استانداردهای جهانشمولی را دربر میگیرد تحت نفوذ مکتب فرانسه توسعه یافته و کنسرواتوار پاریس طی سالهای متمادی در پایه ریزی رویکردهای پداگوژیک در نوازندگی این ساز نقش کلیدی داشته است. این مطالعه جریان نوازندگی و آموزش ساز فلوت را از سال ۱۸۹۲ که پل تافانل مسئولیت آموزش کلاس فلوت در کنسرواتوار پاریس را به عهده گرفت تا دوران معاصر که نوازنده شهیر ژان پیر رامپال هنر نوازندگی فلوت را در سطح جهان اشاعه داد بررسی میکند.

نویسنده : دکتر آذین موحد 

چکیده :

سبک نوازندگی فلوت در دوران معاصر که معیارها و استانداردهای جهانشمولی را دربر میگیرد تحت نفوذ مکتب فرانسه توسعه یافته و کنسرواتوار پاریس طی سالهای متمادی در پایه ریزی رویکردهای پداگوژیک در نوازندگی این ساز نقش کلیدی داشته است.

این مطالعه جریان نوازندگی و آموزش ساز فلوت را از سال ۱۸۹۲ که پل تافانل مسئولیت آموزش کلاس فلوت در کنسرواتوار پاریس را به عهده گرفت تا دوران معاصر که نوازنده شهیر ژان پیر رامپال هنر نوازندگی فلوت را در سطح جهان اشاعه داد بررسی میکند.

در این میان تاثیرات مارسل مویس ، پدر آموزش فلوت در دوران معاصر که عهده دار اشاعه تفکرات این مکتب به خارج از فرانسه بوده است نیز بررسی میشود.

با مطالعه کتب و بررسی تحلیلی متدهای فلوت و مقایسه تطبیقی روش و سیاست های آموزشی این سه چهره شاخص مکتب نوازندگی فلوت فرانسه ، ویژگی های کلاس فلوت در کنسرواتوار پاریس و آنچه امروز باید در آموزش فلوت از آن بهره جست استدلال میگردد.

در این بررسی عناصری که شالوده مکتب نوازندگی فلوت فرانسه را تشکیل داده است معرفی و نتیجه میگیرد که توجه به کیفیت صدای ساز و اهمیت بکارگیری آن در خدمت معنا و بیان موسیقی مهمترین اصل پداگوژی این ساز در این مکتب بوده است و معلمان این مکتب این اصل را متضمن دستیابی به تمام مهارتهای دیگر همچون مکانیزم، آرتیکولاسیون و سرعت انتقال در اجرای ظرافت های موسیقی بر میشمارد .

 

مقاله کامل را میتوانید از لینک زیر دانلود و مشاهده نمایید :

Download “مکتب نوازندگی فلوت فرانسه (آذین موحد)”

نگاهی-بر-مکتب-نوازندگی-فلوت-فرانسه-و-تاثیر-آن-بر-سبک-نوازندگی-فلوت-در-دوران-معاصر.pdf – 444 بار دانلود شده است – 555,97 کیلوبایت

4.4
(7)

اگر از این مطلب خوشتان آمد ، میتوانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.