فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان

دیگران را به این خانه مهمان کنید

829 بازدید میانگین زمان مطالعه 3 دقیقه

چهار دهمین جشنوارە ملی موسیقی جوان با مشارکت گستردە استادان برجستە موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی، با حمایت دفتر موسیقی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد...

فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان + دانلود نت های بخش فلوت

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانۀ چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان تا پایان روز شنبه ۱۷ خردادماه تمدید شد.

فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان با مشارکت گستردە استادان برجستە موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی، با حمایت دفتر موسیقی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

این جشنواره دارای سه بخش اصلی است:

موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران.

در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه بوا، تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛

در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای : پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار کلاسیک، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛

و در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین، در حوزۀ موسیقی دستگاهی، بخشی برای “حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی” و بخشی نیز با عنوان “بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی: آفرینش در تکنوازی” در نظر گرفته شده است.

جشنواره در قالب سه گروه سنی

  • الف : 15 تا 18 سال: متولدین سال های 1381 تا 1384
  • ب : 19 تا 23 سال: متولدین سال های 1376 تا 1380
  • ج : 24 تا 29 سال: متولدین سال های 1370 تا 1375

برگزار خواهد شد؛

متقاضیانی که سن آنها از 15 سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، می توانند آثار خود را برای بررسی در گروه “الف” ارسال کنند.

جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد:

در مرحلۀ اول باید رپرتوار مشخص شده برای هر بخش به صورت ویدئویی ضبط و در موعد مقرر (حداکثر تا 31/2/1399) به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود.

پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیئت های داوری، از منتخبین برای شرکت در مرحلۀ نهایی و اجرای صحنه ای در جشنواره (از اواخر تیر تا اواخر مرداد 1399 ،در تهران) دعوت به عمل خواهد آمد.

در بخش موسیقی دستگاهی، در مرحلۀ نهایی، شرکت کنندگان علاوه بر رپرتوار مشخص شده به اجرای بداهه (بنا بر نظر هیئت داوران) نیز خواهند پرداخت.

در بخش های موسیقی دستگاهی و نواحی حفظ بودن قطعات الزامی است.

در بخش موسیقی کلاسیک، حفظ  بودن قطعات برای نوازندگان سازهای پیانو و گیتار الزامی است و برای نوازندگان سایر سازها نیز اجرای کنسرتوها از حفظ دارای امتیاز محسوب خواهد شد.

همچنین، در این بخش، در مرحلۀ اول و نیز مرحلۀ نهایی برای قطعاتی که نیاز به همراهی پیانو دارد، تعیین نوازندۀ همراهی کننده بر عهدۀ متقاضیان است.

نکات مهم

مهلت پذیرش آثار در مرحلۀ اول حداکثر تا تاریخ 1399/01/31 است.

• مرحلۀ نهایی (اجرای صحنه ای) : از اواخر تیر تا اواخر مرداد 1399 در تهران برگزار خواهد شد. تاریخ دقیق و جداول تفکیکی برگزاری مرحلۀ نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.  هر گونه تغییر احتمالی در زمان و نحوۀ برگزاری جشنواره از طریق سایت رسمی انجمن موسیقی ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

• اگر تعداد متقاضیان در هر بخش یا گروه سنی به حد نصاب لازم نرسد آن بخش یا گروه سنی به صورت رقابتی برگزار نخواهد شد. در صورتی که کیفیت آثار ارسالی در چنین مواردی مورد تأیید هیئت محترم داوران باشد، از این افراد برای اجرا در بخش جنبی (غیررقابتی) دعوت به عمل خواهد آمد.

• هرگونه اخبار و اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص جشنواره از طریق پایگاههای رسمی جشنواره به نشانی www.nay.ir و www.javanmusicfestival.com اعلام خواهد شد و مسئولیت پی گیری اخبار و اطلاعات این پایگاه ها برعهدۀ متقاضیان است.

دانلود فایل فراخوان

 

دانلود نت های تکنوازی فلوت (سولو) :

 

دانلود نت های فلوت و پیانو :

 

 

دانلود نت های فلوت و ارکستر :

 

 

4.3
(10)

اگر از این مطلب خوشتان آمد ، میتوانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.