کنسرت آنسامبل فلوت گیلان

دیگران را به این خانه مهمان کنید

297 بازدید میانگین زمان مطالعه 2 دقیقه

آنسامبل فلوت گيلان در سال ١٣٩٥ به سرپرستی و رهبری پدرام معرفت خواه آغاز به كار كرد. نخستين فعاليت های آن در قالب كنسرت هايی كوچك به همت تعدادی از نوازندگان فلوت استان در سطح آموزشگاهی و با هدف معرفی ساز فلوت انجام گرفت.

خانه ی فلوت ایران :

در راستای رشد آگاهی و جریان های متنوع موسیقایی، شاهد فعالیت های بیشتری از نسل جوان  در سراسر ایران هستیم.

امید است که این حرکت ها با کسب روزافزون دانش با عزم و اراده ی جدی همواره رو به جلو حرکت نمایند.


آنسامبل فلوت گیلان

آنسامبل فلوت گیلان در سال ١٣٩۵ به سرپرستی و رهبری پدرام معرفت خواه آغاز به کار کرد.

نخستین فعالیت های آن در قالب کنسرت هایی کوچک به همت تعدادی از نوازندگان فلوت استان در سطح آموزشگاهی و با هدف معرفی ساز فلوت انجام گرفت.

پس از اعلام فراخوان با هدف جذب نوازندگان بیشتر در نهایت در تابستان ١٣٩۶ رسما شروع به فعالیت کرد که ماحصل آن اجرایی در یکم دی ماه همان سال بود.

در این اجرا قطعات:

آداجیو اثر آلبینونی

رقص اسلوانیک شماره ٨ اثر دورژاک

والس شماره ٢ اثر شوستاکوویچ

کهن بوم اثر شروین عباسی

پاییز اثر فهیم ممتازی

سقوط ابرها اثر منصور حبیب دوست

و آثاری دیگر اجرا شد.

با فراخوان مجدد و جذب نوازندگانی از سرتاسر ایران تمرینات گروه ادامه یافت که نتیجه ی آن کنسرتی  در  ٧ دی ١٣٩٧ در شهر رشت بود.

در این اجرا قطعات :

سوییت شماره ١ پرگینت اثر ادوارد گریک ( که برای اولین بار در تاریخ گیلان به صورت کامل اجرا شد ) ، موومان اول سمفونی ٢۵ و موومان اول سمفونی ۴٠ اثر موتزارت ، قطعه ی Oblivion اثر آستور پیاتزولا و Libertango ، قطعه سنجاقک اثر مسعود مدهوش اجرا شد.

در ابتدای سال ١٣٩٨ با توجه به حوادث ناگوار رخ داده در کشور، آنسامبل فلوت گیلان با همراهی مردم به سهم خود کنسرت خیریه ای ترتیب داد که تمامی عواید حاصل از آن را به سازمان هلال احمر برای کمک به سیل زدگان اهدا کرد.

آنسامبل فلوت گیلان در این سالها رویکرد آموزشی در خصوص ساز فلوت داشته است که در همین راستا به برگزاری ورکشاپ ها و مستر کلاس های تخصصی ساز  فلوت نظیر :

مستر کلاس اساتیدی چون فیروزه نوایی و کلاریز کشاورز اقدام نموده است.

نگاه به موضوع نوازندگی در ارکستر و نواختن در آنسامبل ها از دیگر فعالیت هایی بود که با رویکرد آموزشی انجام گرفت و به این منظور در سال ١٣٩٧ از اساتید فهیم و ممتازی همچون نادر مشایخی دعوت به عمل آمد.

لازم به ذکر است که از برنامه های پیش روی این آنسامبل در سال جاری می توان، به اجرای کنسرتی در پاییز در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا در شهر رشت با قطعاتی از موسیقی متن فیلم ها، سریال ها و انیمیشن های جهان  و همچنین کنسرتی در پایان سال با موضوع نگاه به موسیقی باروک اشاره کرد.

جزئیات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

3.7
(3)

اگر از این مطلب خوشتان آمد ، میتوانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.