آگاتا ایگراس

آگاتا ایگراس

مدرس و نوازنده فلوت

بیوگرافی (کلیک کنید)

آگاتا ایگراس

آگاتا ایگراس یک فلوتیست تمام عیار با بیش از ۲۰ سال فعالیت موسیقی و اجرا در ۴۰ کشور در ۴ قاره به عنوان نوازنده ی ارکستر، نوازنده ی ارکستر مجلسی و تکنواز فلوت است.

او با چندی از نوازندگان بزرگ دنیا از قبیل جولیوس بیکر، ویلیام بنت، رابرت ایتکِن ، ژان کلود جرارد، امانوئل پاهود، پاتریشیا موریس، کارلوس برونئل، رابرت دیک و پاتریک گالو فعالیت کرده است.

از جمله رهبرانی که وی با آنها فعالیت داشته میتوان به یهودی منوهین، پندرسکی، امانوئل کریوین، گارد آلبرشت، رافائل پایار، ساسچا گگوتز، شلمو مینتز و با نوازندگانی از جمله پیتر اندرسزویسکی، مارتا آرگریچ، یان هابسون، ماکسیم ونگرو، بوریس پرگامنشیکوف، یوری باشمت، ولفگانگ شوتز، ژان پیر رامپال، آلبرشت میر، پاول میر، موریس آندره، آلفرد برندل، پلاسیدو دومینگو، آلکساندر لونکیچ فعالیت داشته است.

او ۳ سی دی قطعات سولوی فلوت را در کارنامه ی خود دارد که نقدهای بین المللی مثبتی به آن شد و نامزد جایزه فِدِریک “Fryderyk Awards” نیز شد (جایزه سالانه در موسیقی لهستان است. نام آن با زبان لهستانی نام آهنگساز لهستانی، فریدریک شوپن اشاره دارد. در ردبندی جوایز، میتوان این جایزه در لهستان با گرمی آمریکایی و جایزه بریتانیایی The BRIT Awards در انگلستان مقایسه کرد).

به تازگی وی آلبومی به نام “آهنگ واقعی زندگی” را که شامل قطعات معاصر لهستانی میشود را به همراه “جوانا ارزل” خواننده سوپرانو ضبط کرده و جایزه ی فرانسوس “Orphée d’Or” در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد.

وی فارغ التحصیل آکادمی موسیقی فردریک شوپن در ورشواست، جایی که در کلاس پروفسور Szwarc-E. Dastych می آموخت و در هنرستان موسیقی در لاهه و همچنین در هلند و در کلاس های پرفسور Rien de Reede وThies Roorda نیز حضور داشته است. ا و سالهای متمادی بورسیه وزارت فرهنگ و میراث ملی را دریافت کرده است.

همچنین ایگراس دارای مدرک دکترا از دانشگاه موسیقی فردریک شوپن در ورشو است.

آگاتا ایگراس به عنوان کمک پروفسور فلوت و موسیقی مجلسی در دانشگاه موسیقی فردریک شوپن در ورشو فعالیت می کند و همچنین این سمت را در آکادمی هنری Szczecin دارد.

از وی به صورت پیاپی برای برگزاری مستر کلاس در لهستان و کشورهای خارجی دعوت میشود.

دوئت گیتار و فلوت

 

نوازنده فلوت : آگاتا ایگراس

پارت پیانو